Blog Medicina Pura

Quality Life Starts Here

insomnie

Tratament insomnie: daca te-ai saturat de nopti albe si zile negre

Indiferent cat de obosit esti, noaptea te zvarcolesti cateva ore bune pentru a adormi si de cele mai multe ori prinzi rasaritul cu ochii pe tavan? Sau te trezesti in miez de noapte si nu mai reusesti sa adormi decat peste cateva ore bune? Clar ai nevoie de un tratament insomnie!

Insomnia este una dintre cele mai frecvente tulburari de somn. Daca suferi de insomnie nu iti sunt straine probabil nici chinurile zilei care urmeaza unei nopti nedorminte, cand te „tarasti” fara vlaga, epuizat si irascibil. Fara tratament, “insomnie” va fi un cuvant ce te va bantui zi si noapte. Insomnia poate contribui chiar la declansarea unor probleme de sanatate cum ar bolile cardiace, hirpetensiunea arteriala sau diabetul.

Deci nu e de gluma cu noptile albe. Pentru a scapa de insomnie, e nevoie doar de cateva schimbari simple ale stilului de viata si ale obiceiurilor zilnice. Dar intai vom arunca un ochi pe simptomele si cauzele insomniei, pentru a sti exact care este raul ce trebuie extirpat.

Tratament insomnie – absolut necesar daca prezinti urmatoarele simptome

Desi ai crede ca simptomele pentru insomnie nu sunt greu de recunoscut, cateodata poti sa suferi de aceasta tulburare de somn chiar daca dormi 8 ore pe noate. Insomnia are legatura mai mult cu calitatea somnului decat cu numarul de ore dormite. In plus, este foarte importanta starea pe care o ai cand te trezesti – daca te simti obosit dupa o noapte de somn e posibil sa suferi de insomnie.

Hai sa vedem care sunt semnele insomniei:insomnie

  • Adormi foarte greu chiar daca esti foarte obosit;
  • Te trezesti frecvent in timpul noptii;
  • Iti este greu sa adormi dupa ce te-ai trezit;
  • Esti depent de somnifere sau de alcool pentru a adormi;
  • Te trezesti foarte devreme;
  • Esti somnoros, obosit si irascibil pe parcursul zilei;
  • Manifesti dificultati de concentrare in timpul zilei.

insomnie

Tratament insomnie corect doar daca cunosti cauzele

Pentru a putea trata in mod corespunzator aceasta tulburare de somn trebuie sa cunosti in primul rand factorii care influenteaza aparitia ei. Probleme emotionale cum ar fi stresul, anxietatea, depresia sunt factori care duc la insomnie in jumatate din cazuri.

Pe langa problemele emotionale, obiceiurile zilnice, programul de somn si sanatatea fizica joaca un rol important in calitatea somnului tau. Consumul excesiv de cafea, fumatul si consumul de alcool inainte de somn, obiceiul de a trage cate “un pui de somn” de multe ori pe zi, statul la TV/PC pana la ore tarzii sunt o parte din obiceiule care iti afecteaza odihna din timpul noptii.

In unele cazuri, insomnia se manifesta doar pentru cateva zile si dispare de la sine, mai ales atunci cand e legata de probleme emotionale temporare: o despartire, emotiile dinaintea unui eveniment important etc. Nu necesiti deci, un tratament insomnie.

In alte cazuri, insomnia se incapataneaza sa stea o perioada lunga in calea noptilor de somn odihnitor si atunci vorbim de insomnie cronica.

Alti factori favorizanti pentru insomnie sunt anumite medicamente: antidepresive, medicamente pentru raceala sau gripa care contin alcool, analgezice care contin cafeina, medicamente pe baza de hormoni tiroidieni, corticosteroizi, diuretice, medicamente pentru tensiune arteriala.

Insomnia poate fi legata si de unele probleme de sanatate cum ar fi: astm, alergii, Parkinson, hipertiroidism, boli de rinichi, cancer, durere cronica, reflux gastroesofagian.

Tratament insomnie recomandat

Un tratament insomnie medicamentos este ultima solutie pentru insomnie, la care este indicat sa apelezi in cazul in care nicio alta forma de tratament pentru insomnie  nu functioneaza.

Ce poti face pentru a te bucura de un somn odihnitor? In primul rand trebuie sa intervii asupra catorva din obiceiurile zilnice astfel:

  • Respecta-ti orele de somn! Fa-ti un program de somn pe care sa il respecti cat mai strict, chiar si in weekend daca se poate.
  • Evita sa mai tragi cate un „pui de somn” de multe ori pe zi. Daca totusi e un obicei de care nu te poti lasa, limiteaza-te la 30 de minute de somn pana in ora 3 p.m.
  • Evita activitatile stimulative sau stresante inainte sa te bagi la somn: exercitii fizice, privitul la TV/PC, jocurile video etc.
  • Limiteaza consumul de cafea, tigari si alcool! Opreste-te din baut cafea cu cel putin 8 ore inainte de ora de somn si renunta la fumat sau evita-l pe timp de noapte. In ceeea ce priveste alcoolul, desi are efect de somnifer, afecteaza serios calitatea somnului.

Pe langa aceste modificari ale obiceiurilor zinice, noi iti recomandam doua variante pentru tratament insomnie care iti vor transforma ceasurile noptii in ore de somn odihnitor si te vor pune pe picioare intr-un timp scurt: ozonoterapia si hidrocolonoterapia.

Insomnia te tine in fiecare seara cu ochii tintuiti pe tavan? Vrei sa scapi de insomnie in mod natural fara a apela la medicamente? Completeaza formularul din dreapta si programeaza-te la o consultatie.

 

 

2 Responses to Tratament insomnie. Scapa de cosmarul noptilor nedormite

  1. Angela spune:

    Buna ziua,
    Sufar de insomnie cronica de 2 ani,am incercat multe produse naturiste. o saptamana doua este bn.si dupa iarasi apar inomniile.Va rog ajutati-ma cu un sfat sau un remediu.
    Va multumesc

    • ana spune:

      Buna ziua! Cel mai bine este sa veniti pentru o consultatie . In functie de problemele de sanatate pe care le aveti , medicul va poate lamurii in problema pe care o aveti.
      Sanatate multa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>